کد خبر: 18641090
تاریخ انتشار: سه شنبه 01 دي 1394
خانه » سایت های خبری » البرزبان » ایرانی را امید بده و بترسان!
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
یک بام دو هوای کاخ سفید با موضوع برجام؛

مسئولان وزارت خارجه کشورمان درباره مصوبه اخیر مجلس نمایندگان که ناقض برجام بود، پشت سر هم موضع گیری کردند و آن را مغایر برجام دانستند. سوالی که اینجا مطرح است این است که چرا باید چنین مصوبه ای در ساختار حاکمیت آمریکا تصویب شود؟! مگر آنها نمی دانند این مصوبه نقض برجام است و بی اعتمادی مردم ایران را بیشتر می کند؟ م

به گزارش چی 24 به نقل از البرزبان:
به گزارش پایگاه تحلیلی خبری البرزبان : مسئولان وزارت خارجه کشورمان درباره مصوبه اخیر مجلس نمایندگان که ناقض برجام بود، پشت سر هم موضع گیری کردند و آن را مغایر برجام دانستند.

سوالی که اینجا مطرح است این است که چرا باید چنین مصوبه ای در ساختار حاکمیت آمریکا تصویب شود؟! مگر آنها نمی دانند این مصوبه نقض برجام است و بی اعتمادی مردم ایران را بیشتر می کند؟ مگر آنها نمی خواستند به توافق با ایران برسند پس چرا اجازه بروز چنین مصوباتی را می دهند؟

پاسخ وزارت خارجه ما این بود که برجام دشمن زیاد دارد و صهیونیستها و تندروهای جمهوری خواه در آمریکا و منافقان و...و خلاصه کلیه کسانی که نمی خواهند برجام به سرانجام برسد، باعث تصویب چنین مصوبه ای شده اند.

اگر از این بگذریم که دولت فعلی قرار بود کمتر متوسل به دشمن خارجی و اسراییل برای توجیه عملکرد خود شود، دیگر از این مورد نمی توانیم بگذریم که این تحلیل از اتفاقی که افتاده است، دم دستی ترین سناریویی است که به ذهن انسان می رسد و توقع می رود وزارت خارجه با آن حجم کارشناس و مرکز مطالعات و میزهای متعدد، تحلیل پیچیده تری ارائه کند.

بیایید جور دیگری به مساله نگاه کنیم. فرض کنیم عده ای ساده لوح جمهوری خواه و صهیونیست، چنین کاری را پیش برده اند. چرا طیف موافق برجام ایستادند و نگاه کردند که پروژه این کله شق ها تا تصویب برسد؟این مصوبه چند فایده برای آمریکایی ها دارد:

۱. رقیب جمهوری خواه خود را در انتخابات اخیر آمریکا، هیجان زده و کل شق و ساده لوح نشان می دهند.

۲. به طرف مذاکره کننده ایرانی این امکان را می دهند که روی این مساله تاکید کند که صهیونیستها و تندروهای آمریکایی مخالف برجام هستند و از این طریق تندروهای داخلی ایران(البته از نظر موافقان برجام) را از میدان بیرون کند و دهان منتقدان را ببندد.

۳. اما از همه مهمتر درکی است که آمریکاییها از جامعه ایرانی دارند. آنها می دانند ما زود فراموش می کنیم. پس باید مدام یادمان بیاورند و ما را شرطی کنند که برجام را بر چشم بگذاریم و هر روز از رسیدن به آن خوشحال باشیم. ما نباید یادمان بیاید که برجام هیچ است و غرب تهمتی به ایران زد، پرونده ساخت، به شورای امنیت برد، تحریم کرد، مذاکره کرد، امتیاز گرفت، بیخیال تهمتش شد. پس از هیچ، سود به دست آورد، این دو مساله باعث می شود که آنها از این مصوبه استقبال کنند؛ چون باعث می شود ته دل ایرانیان خالی شود و درست در آغاز دی ماه که قرار است ماه رفع تحریمها باشد، باز مضطرب شون که نکند برجام! با ارزش را از دست بدهیم.

پس این مصوبه و مصوبات و اقداماتی از این دست کارکرد خوبی برای آمریکا دارد. آنها فهمیده اند که باید ملت ایران را مدام در خوف و رجا نگه دارند و این ملت اگر خیلی روی خط امید بماند یا خیلی روی خط ترس بماند، دست به کار می شود، پس باید آنها را ذره ذره خوشحال کرد و دوباره ترساند، تا از خوشحالی دوباره و بعد از ترس، حسابی مشعوف شوند...

منبع:598

برچسب ها
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین